09-12-2013

09-12-2013 06:29

Daar gaan we dan. Ik denk dat het allemaal zo rond vrijdag 22 november begon. Pap staat met hond sascha onder de boom voor het raam. Mam schrikt en denkt dat ze het zich heeft verbeeld. De dagen die erop volgen,liegen er niet om.

slaapkamer deuren die wagenwijd open gaan,dingen  die spontaan van de trap vallen, Het zal wel toeval zijn het kan toch niet anders. 

Dan op een dag belt mam,pap hangt snachts boven haar bed,en ook in bed durft ie te komen. 

Met als gevolg mam nu niet meer zonder licht durft te slapen,alles gaat aan het is een heel ritueel aan het worden, ze zegt majo ik word toch niet gek, nou ja Ik weet het niet hoor ik geloof er niet zo in. 

Niet dat ik denk weg=weg maar eerst zien dan geloven

Het arme konijn waar pap zo wijs mee was lag ook nog vorige week ineens dood in de tuin, Mam snapt er niks van, eerst de grote koikarpers van pap,toen hun trouwe viervoeter sascha,toen ons dierbaarste bezit PAP en nu het arme konijn, hoe is het mogelijk !!!

 

Ook de papieren die om de hoek komen kijken liegen er niet om, ga maar werken 40 uur daar komt het op neer, zo afgezaagd medogenloos en niemand niemand die meer naar je omkijkt, de eerste dagen komen er veel mensen,tuurlijk iedereen vervolgt zijn weg,en dat is maar goed ook. 

 

Het huis wil ook nog niet weg, jeetje zo jammer het zal zo fijn zijn. 

www.margreethvandenbergmakelaardij.nl/?item=54

 

Laatst een weekendje naar Callantsoog geweest even heerlijk uitwaaien bij zee, Mam heeft die week pap ook niet 1x gezien, bij thuiskomst stond ie gelijk weer voor het raam !

Het is en blijft bijzonder,op een avond ziet ze zelfs de kist open op straat staan,met sascha liggend onder de boom. het is en blijft vaag.

de 1 gelooft het wel de ander niet, laatst op een zaterdagavond waren wij ook bij mam. de kachel stond aan en t was erg gezellig chinook mams nieuwe hond lag lekker voor de kachel, ik knip zonder er bij na te denken wat fotos met mn telefoon, toch heb ik het idee dat er de hele avond wat bij me langs waait,koude rillingen lopen over mn hele lichaam heen. 

 

thuis gekomen kijk ik mn telefoon nog even na en zo ook de fotos van die avond tot mijn grote verbazing zie ik ineens een gezicht..neej het kan niet toch ??? ik zet het op facebook met de vraag mensen ben ik gek of....de 1 na de ander antwoord nee je bent niet gek het is...juist ja het is pap...

 

 

De dagen erna heeft mam t zwaar te verduren,ook overdag spookt het er, ik ben er heilig van overtuigt dat het toch allemaal zo is. zolang het mam niet bang maakt en ze het fijn vind dat hij er is ben ik er ook wel blij mee. wie had dat ooit verwacht ik weet zeker dat er meer is tussen hemel en aarde maar wat daar ben ik nog niet helemaal over uit. 

 

19-12-2013

 

Jaimy is jarig 11 jaar word ie vandaag alweer, het is de eerste verjaardag zonder pap,zonder zijn opa. 

opa wist het al laat jaimy weten dat hij er niet meer zou zijn met mijn verjaardag, hij had jaimy ruim van te voren al een mooie ketting gegeven met een mooie tekst erop. LIEVE JAIMY VOLG JE DROMEN,IK ZAL ALTIJD BIJ JOU ZIJN LIEFS OPA...met een mooie legerprint jaimy wil graag militair worden,vooral het helpen van mensen spreekt hem erg aan. zo klein en al zo veel hebben mijn lieve kindjes mee moeten maken,wel zijn ze er enorm door gegroeid en sterk geworden. ik ben echt trots op ze, welk kind van 11 kan zeggen ik heb mijn opa de kleren aangetrokken en heb mijn opa geholpen in de kist te leggen juist ja dat zijn mijn kinderen. 

 

Donderdagavond mam is er ook,even met zn allen op de bank kijkt mam ineens vooruit pap zit waarempel tussen de struiken in de tuin heh nee zal het echt hij komt vast voor jaimy zijn verjaardag, vreemd hoor maar ook mooi. 

 

20-12-2013 

 

vanavond ga ik op stap,samen met mn mannetje en zijn collegas, eerst nog even gezellig met mn kids uit eten bij de snackbar, naast ons zit een groep jongens,even later komt er een mevrouw binnen met een jongen in een rolstoel, de groep jongens lachen en maken flauwe opmerkingen. ze moesten eens weten...nog geen 10 minuten later komt er een jongen binnen, ik ken hem ik ging vroeger wel met hem om..hij ziet niet zoveel meer,aan zijn arm heeft hij zijn blinde vriendin,nadat ze hun bestelling gedaan hebben,wurmen ze zich tussen de tafels en stoelen door, 1 van de jongen schuift nog maar wat naar achter met zn stoel , mijn dochter bedenkt zich niet en staat op om de stoelen aan te schuiven zodat de jongen er makkelijk langs kan, jaimy laat nog eens vallen dat het niet netjes is om te staren..tjah mijn kinderen weten hoe het is.....trots ben ik op ze,dat stukje respect wat hun hebben neemt niemand ze ooit meer af !

 

De kerstdagen komen er aan : wel of geen kerstboom moeilijk moeilijk, mam laat weten de boel toch maar van zolder te halen je vader zou het gewilt hebben ja dat is ook wel zo, nou ok dan de mijne ook maar naar beneden, ik wil alles wit wit is de kleur van pap wit waar hij zo van houd